Mūzikas teorijas un vēstures decembra prakses koncerts

 Prakse s

Prakse

Šajā neparastajā laikā, kad visas mācības teleportējas e-vidē arī teorētiķi pieņēma pasaules izaicinājumu aktīvi darboties sociālajās platformās, un tā 2020. gada 9. decembra   plkst.12.45 tapa prakses koncerts Zoom platformā, nevis kā ierasts galvenajā teorētiķu mītnē- 22. kabinetā.

Dinamiskā ritmā un ar siltiem sveicieniem, mūsu nodaļas brigādei esot pilnā sastāvā, lekciju atklāja nodaļas vadītāja Gaļina Zavadska.

Vēl pavisam nepieredzējušās I kursa audzēknes Annija un Anastasija uzsāka savu pirmo cīņu par vietu zem saules pedagogu acīs, jo ne jau tāpat vien saka, ka pirmais izveidotais iespaids kļūst par atsperes punktu tālākajā pedagogu skatījumā. Meitenes ielūkojās vienā no izcilākā krievu klasiskās mūzikas gleznotāja Pētera Čaikovska baletu libretā, viņas veidoja prezentāciju, kurā deva ieskatu komponista dzīves gaitās un baletu Riekstkodis, Gulbju ezers, Apburtā princese saturiskajā sižetā. Ar savu stāstījumu meitenes radīja gaišu ziemas atmosfēru, jo tieši šie komponista baleti ir saistīti ar ziemas tematiku.

Kā nākamās uzstājās II kursa audzēknes Madara un Ērika, kuras, izdzīvodamas līdz otrā kursa pirmā pusgada beigām, jau spēja pārliecinoši prezentēt darbus par latviešu mūzikas skaņradītājiem. Madara deva ieskatu par latviešu kora un solo skaņdarbiem, kurus sacerēja viens no latviešu mūzikas melanholiskākajiem meistariem - Emīls Dārziņš. Savukārt Ērika radīja interesi stāstot klausītājiem par ne tik bieži dzirdētā latviešu ērģelnieka un komponista Oskara Šepska radošo darbību.  

Pieredzes bagātās III kursa teorētiķes Nadežda un Alīna mūs ieveda Pētera Čaikovska dabas tēlu pilnajā klaviermūzikas skaņdarbu klāstā. Viņas cītīgi un aktīvi novadīja savu prezentāciju, kurā izpildīja dažāda rakstura komponista sacerējumus un interesanti stāstīja par P. Čaikovska mūzikas valodas īpatnībām.

Pasākumu noslēdza IV kursa pārstāves Diāna un Viktorija, tekošā solī viņas sniedza priekštatu par 20. gadsimta amerikāņu komponista Samuela Bārbera eksistenci, smalkā analīzē izdzīvojot komponista dzīves takas un radošās darbības atskaņas.

Radošā un skanošā mūzikas gaisotnē noslēdzās mūsu teorētiķu nodaļas translācija ar vārdiem:  Paldies par uzmanību!

Informāciju sagatavoja
IV kursa Mūzikas teorijas un pūšaminstrumentu
spēles nodaļas audzēkne Diāna Gritāne