Kas mēs bijām, būsim, esam

Kas mēs bijām, būsim, esam

Par godu latviešu gaismas saucējam, dzejniekam Auseklim, jau kopš 2005. gada notiek Alojas pašvaldības organizēts bērnu kora dziesmu jaunrades konkurss “Kas mēs bijām, būsim, esam”. Šogad, sakarā ar epidemiloģisko situāciju valstī, konkurss norisinājās attālinātā formātā, taču tas nebūt nemainīja pasākuma noskaņas un konkursa būtību.

2021. gada 16. oktobrī zoom platformā norisinājās konkursa “Kas mēs bijām, būsim, esam” meistarklases pie komponistiem Selgas Mences un Ērika Ešenvalda, kā arī II kārtas rezultātu paziņošana.

II kārtā, divās vecuma grupās, tika izvirzīti 14 darbi. No SBDMV šajā konkursā piedalījās - IP Mūzikas vēstures un teorijas II kursa audzēknes Anastasija Vinogradova un Annija Brenče, no III kursa audzēknes Madara Māsāne un Ērika Podskočeva. Uz II kārtu tika izvirzītas Madara Māsāne un Ērika Podskočeva.

Ar mazāko vecuma grupu strādāja komponiste, JVLMA profesore Selga Mence, ar vecāko grupu - komponists Ēriks Ešenvalds.

Mūsu grupas meistarklases vadītājs bija komponists Ēriks Ešenvalds. Meisterklašu sākumā komponists deva vispārinātus padomus kora mūzikas rakstīšanā, pēc tam aplūkoja katra konkursanta darbu personīgi. Deva norādījumus par kora darba pareizu partitūru pierakstu, nošu raksta pareizu rakstību, balstoties uz nošu tekstu, kā arī lika pievērst lielu uzmanību balsvedībai. Šīs mazās, varbūt šķietami nenozīmīgās kļūdiņas, ir liels šķērslis komponista un kora saprašānās starpā. Svarīgi, lai notis, ko pasniedzam korim ir nepārprotamas. Tas izdaiļo darba procesu ar kori un tās diriģentu.

Meisterklašu noslēgumā tika paziņoti II kārtas rezultāti.

I prēmiju saņēma JVLMA kompozīcijas studente Dace Mangulsone.

II prēmiju saņēma Jāzepa Mediņa Rīgas mūzikas vidusskolas Mūzikas vēstures un teorijas audzēknis Dāvids Krists Balodis.

III prēmiju saņēma Jāzepa Mediņa Rīgas mūzikas vidusskolas akordeona klases audzēknis  Krišijānis Rudzāts.

Neskatoties uz to, kā SBDMV audzēknes neieņēma laureātu titulus, taču šis pasākums man personīgi motivēja rakstīt un padziļināti pastrādāt ar kompozīcijām koriem. Komponistu pieredzes un padomu sniegšana bija ne vien plašs informācijas klāsts, bet arī iedvesmojošs avots turpmākajai radošajai darbībai.

IP Mūzikas vēstures un teorijas III kursa audzēkne
Madara Māsāne