projekta mobilitātes uz Franciju

Mobilitātes uz Franciju

Lidzfinanse Erasmus progr logo small

Pēc ilgā Covid-19 pandēmijas izraisītā perioda, kad nebija iespējams īstenot mobilitātes (braucienus) sadarbības projektos, beidzot, radās iespēja doties pie Erasmus + “SEZAM, atveries! Dalīšanās ar entuziasmu, stāstiem un pasākumiem tūkstošgades Eiropā” projekta partneriem Francijā, gleznainajā Provansas reģionā. Pēc gada kopīga darba virtuāli, beidzot, satikās gan jaunieši, gan skolotāji Francijas Bolenes pilsētas L.Aubrakas licejā  (Lycée Lucie Aubrac).

Tālāk par redzēto lai dalās paši dalībnieki:

• 1 un 8 diena, turp un atpakaļ lidojuma dienas.

Skolotāja Evelīna, projekta koordinatore: “Lai ceļojums varētu notikt, vajadzēja veikt lielu sagatavošanās darbu. Pats svarīgākais-izdarīt visu, lai ceļojums būtu drošs, tādēļ tajā devās tikai pret Covid19 vakcinētas personas, jo arī ģimenes, kas uzņēma jauniešus, bija saņēmušas vakcīnu. Šobrīd papildus ir nākušas dažādas nianses- jauni ieceļošanas dokumenti, speciāla apdrošināšana un tml.. Covid-19 pandēmija mainījusi pasauli, brīdī kad bijām Francijā, tur saslimšana samazinājās un bija vismaz 6 reizes mazāka kā Latvijā. Izglītojamajiem bija iespēja redzēt “normālu skolas” dzīvi, jo, pēc sabiedrības atbildīgās attieksmes vismaz 85% ir saņēmuši vakcīnu un tas ļauj atgriezties pie ierastās ikdienas dzīves nedaudz saglabājot piesardzību (masku lietošana iekštelpās). Neparedzēti, taču lidmašīnas kavēšanas dēļ, mēs varējām nepaspēt uz pēdējo vilcienu uz mūsu galamērķi, taču, arī vilcieni kavējās un mēs laimīgi nokļuvām savā galamērķī. Laika apstākļi gan mūš nelutināja, bija vējains un lietains, taču franču partneri darīja visu, lai mēs justos lieliski un varētu kopīgi radoši pavadīt projekta darba nedēļu.”

2. diena

Linards: “Pirmdien bija satikšanās Bollenes skolā ar projektu dalībniekiem no Itālijas, Spānijas un no pašas Francijas. Kopā devāmies pie brokastu galda, un, plus mīnus, iepazināmies viens ar otru sēžot pie tējas vai kafijas tases. Pēc brokastīm mēs devāmies uz  “meeting room” kur mēs viens otru iepazinām vēl vairāk spēlējot spēli. Pēc iepazīšanās spēles mēs sadalījāmies grupās un mums tika izrādīta skola un tika pastāstīts vairāk kā skola strādā, kādi mācību priekšmeti ir skolā u.tml.. Pēc skolas iepazīšanas devāmies uz datortelpu, kur tika izrunāts kā strādās un kur mēs dosimies geochaching, mums tika parādītas aplikācijas, vairākas, ar kuru palīdzību mēs 4. dienā vadījāmies meklējot vietas uz kurām norādīja geochaching.

3. diena

Izbraukuma diena. Alise: “Arla. Braucām uz senu pilsētu, kas ir viena no lielākajām pilsētām Provansā. Mums bija unikāla iespēja apskatīt pilsētu, kurā dzīvoja un strādāja slavenais Van Gogs. Šīs pilsētas viens no galvenajiem pieminekļiem ir Romas impērijas laika amfiteātris. Senos laikos tā bija arēna, kurā notika gladiatoru cīņas. Amfiteātrī atradās gandrīz 25 tūkstoši skatītāju. Šeit tika filmēta populārā un leģendārā Holivudas filma "Gladiators". Arlas katedrāle ir uzcelta uz vietas, kur agrāk bija ēka - Sv. Stefana katedrāle (5. gadsimtā pirms mūsu ēras). Tajā laikā kristietība Eiropā joprojām tika aizliegta, un Sv. Trofims kļuva par pirmo reliģijas izplatītāju, par ko bīskaps samaksāja savu dzīvību. Francijas mazās ieliņas nebeidz mani pārsteigt. Dievinu! Lavanda - iecienīts aromāts Francijā. Gau ornithological park - daudz flamingo, daudz citu putnu (vairākas gārņu, gājputnu un plēsīgo putnu sugas).  Kokos ligzdo lielas gārņu kolonijas, bet ezera salās mitinās zīriņi, kaijas un avokets. Ziemas sezonas vidū šeit ir pīles, zosis, parastā dzērve, plēsīgie putni un arī diezgan retas sugas, piemēram, sīkā Pendulīna zīlīte.”

4 diena

Alise: “Bolene ir pilsētiņa Francijas dienvidaustrumos. Diezgan liela, skaista un klusa pilsēta. Bolenes pilsētas centrā ir kino. Geocaching jeb slēpņošana ir nodarbe brīvā dabā ar gps vai citiem navigācijas paņēmieniem, kuras mērķis ir visā pasaulē izvietot un meklēt konteinerus un atbildes uz jautājumiem — ģeoslēpņus. Ar šo aktivitāti bija iespēja arī iepazīt un apraudzīt pilsētu, kurā dzīvoju (uz nedēļu).  Mēs bijām mazā grupiņā, tāpēc tā bija super iespēja sadraudzēties ar citu valstu pārstāvjiem. Pēc šīs aktivitātes sekoja laiks ar ģimeni.”

5 diena

Anna: “No rīta apmeklējām piedzīvojumu parku, kurā mēs izbaudījām takas ar dažādiem šķēršļiem. Tā bija iespēja ne tikai aktīvi pavadīt laiku, bet arī vēl labāk sadraudzēties ar citiem projekta dalībniekiem, atbalstot vienam otru un daloties ar iespaidiem”.

Marta: “Pēcpusdienā apmeklējām Aviņjonu – Voklīzas departamenta vēsturiskajā centrā. Tā ir ļoti labi saglabājusies pilsēta – joprojām stāv gan mūris, gan daļa no ļoti veca tilta. Īpašs šajā pilsētā ir arī tas, ka tur kādu laiku dzīvoja Romas pāvesti, ir ļoti labi saglabājusies viņu residence, tāpēc šo pilsētu dēvē arī par pāvestu pilsētu. Mēs bijām apburti ar mazajām atmosfēriskām ieliņām, skaisto skatu uz pilsētu no vēsturiskā centra parka, kā arī vēju, kas lika domāt, ka esam vētras vidū, pat ja debesis tīras un saule spīd”.

6 diena

Anna: “Piektdien notika debates par dažādām tēmām, projekta dalībnieku diskutēja par tādiem jautājumiem kā: emirgrācija Eiropā, ekoloģija un kultūrvēsturisko nosaukumu aktualitāte mūsdienās. Pēc debatēm notika neliels koncerts, kurā mēs nodziedājām vairākas dziesmas itāļu, franču, vācu un latviešu valodā”.

7 diena

Marta: “Sestdienas rīts bija ļoti skumjš. Bija jāatvadās no ģimenēm, kuras nedēļas laikā bija kļuvušas tik dārgas, apskāvienu un siltu vārdu pavadīti, mēs devāmies uz Lionu. Šī ir ļoti skaita pilsēta, kurā Sonnas upe ietek Ronā, ar atmosfēriskām šaurajām ieliņām un vairākām senām baznīcām. Šī pilsēta ir pazīstama arī ar to, ka tajā brāļi Limjēri lika pamatus mūsdienu kino. Izbaudījām pilsētu līdz vēlam vakaram, kad bija laiks atjaunot spēkus ilgajam ceļam uz mājām”.

Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskolas Erasmus+ programmas īstenoto projektu “SEZAM, atveries! Dalīšanās ar entuziasmu, stāstiem un pasākumiem tūkstošgades Eiropā” (Open SESAME! Sharing Enthusiasm, Stories and Actions in Millenials’ Europe) 2020-1-IT0dienu 2-KA229-079743_2) līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.

Vairāk par projektu: https://opensesame-erasmus.weebly.com/

Informāciju sagatavoja un apkopoja metodiķe Evelīna Balode

@ErasmusPlusLV #ErasmusPlusLV

FOTO:

1 Nodarbībās Bollenes pilsētā, kad vajadzēja atklāt dažādu objektu vēsturi ar aplikāciju palīdzību (geocashing)
2 Leduslaušanas nodarbība L.Aubrakas licejā
3 L.Aubrakas licejā skolotāji saņem vēstules un darbus no izglītojamajiem šādās pasta kastītēs