Šī gada 1. aprīlī Jelgavas Mūzikas vidusskolā norisinājās Valsts konkurss par godu Pētera Plakida 75. gadadienai, Lūcijas Garūtas 120. jubilejai un Georga Pelēča 75. gadskārtai. Konkurss sastāvēja no 4 dažādam kategorijām: publikācijas par kādu no trim komponistiem, skaņdarba analīzes, kompozīcijas un viktorīnas.
Rakstus par komponistiem vērtēja pētniece Lauma Mellēna-Bartkeviča, muzikoloģe Anna Marta Burve.
Savukārt kompozīcijas vērtēja komponisti - Selga Mence, Andris Vecumnieks un Georgs Pelēcis.
Šajā konkursā mūsu skolu pārstāvēja Mūzikas literatūras un teorijas nodaļas audzēknes - Annija Brenče (II kurss), Anastasija Vinogradova (II kurss), Madara Māsāne (III kurss) un Nadežda Stankeviča (IV kurss).
Pirmā kategorija bija Analīze, kur audzēkņiem bija jāanalizē skaņdarbi no mūzikas teorijas, formas, harmonijas un instrumentācijas pozīcijām.
Otrā kategorija – Viktorīna, sastāvēja no 20 jautājumiem par komponistu daiļradi un biogrāfiju. Jautājumu mērķis bija rosināt audzēkņu loģisko domāšanu. Viktorīnas jautājumi nesastāvēja no klasiskiem faktu jautājumiem. Jautājumi atklāja plašāku redzes loku uz latviešu mūziku un konkrēto komponistu daiļradi.
Pēc viktorīnas konkursa dalībniekus uzrunāja žūrijas locekļi, pastāstot par savu pieredzi konkrētajā sfērā: žurnālistikā - Lauma Mellēna-Bartkeviča, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Zinātniskās pētniecības centra pētniece; komponēšanā - Georgs Pelēcis, komponists; Andris Vecumnieks, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Kompozīcijas katedras profesors. Viņi diskutēja par darba specifiku un iespējām, ko katra nozare sniedz.
Mūsu skolas Mūzikas literatūras un teorijas nodaļas audzēknes atgriezās skolā ar diplomu par iegūtu III vietu viktorīnas spēlē, kā arī Annija Brenče ieguva III vietu skaņdarba analīzē. Taču vislielākā balva, ar kuru audzēknes atgriezās no konkursa, ir gūtā pieredze, žūrijas locekļu sniegtie padomi, citu skolu audzēkņu skatījums par konkursa komponistiem un to daiļradi. Vislielākais ieguvums ir pieredze strādāt komandā, prast izteikt savas domas, uzklausīt citus dalībniekus un sadarboties.
Informāciju sagatavoja IP Mūzikas vēsture un teorija
III kursa audzēkne
Madara Māsāne